Játék előtti infó a csapatoknak - ki
Tájékoztató (1)
- Jó napot kívánok, jó estét kívánok, sziasztok!
(Csak akkor tegezünk, amikor tényleg fiatalok, gyerekek vagy gyerekek is vannak!) - Tegeződhetünk?
(A válasz általában igen.) - Köszönöm!
- Volt már valaki közületek szabadulós játékban?
- Igen, mindannyian voltunk.
(Válasz:)
Akkor tudjátok, hogy mi a játék lényege, arról nem beszélek. Elmondok viszont néhány olyan információt, ami nálunk valószínűleg eltér a többi hasonló játéktól. - Nem, vagy nem mindenki.
(Ha van idő, megkérdezheted, hogy aki nem volt, tudja-e, mi ez a játék.)
(Válasz:)
Akkor elmondom a szabadulós játék lényegét. Tényleg be lesztek zárva és ki kell szabadulnotok. Lakatokkal bezárt szekrények, ajtók, dobozok vannak odabent. Elsődlegesen ezeket kell kinyitogatni úgy, hogy elrejtett kulcsokat kerestek meg vagy kódokat raktok össze. Beszélgessetek, gondolkodjatok, ötleteljetek hangosan. Amikor sikerül valamit kinyitni, újabb tárgyak lesznek a kezetekben, amiket tudtok használni vagy bejuttok a következő szobába és így lépésről lépésre haladtok előre. A végcél az, hogy egy órán belül kiszabaduljatok.
- Igen, mindannyian voltunk.
(Mindkét pont után itt folytat:)
- A szabaduláshoz nálunk semmilyen lexikális tudásra nincs szükség, sőt magyar nyelvtudásra, illetve nagy erőre sem. Amit egy 5-6 éves gyerek nem tud elmozdítani a helyéről, azt nektek sem kell. A logika, megfigyelőképesség, csapatmunka viszont nélkülözhetetlen lesz.
- A számkódok esetében az sem lesz mindig azonnal egyértelmű, hogy egy adott szám hányadik számjegy lesz a kódban. Mindig keressetek valami jelet, utalást, utasítást, hogy mi határozza meg a sorrendet.
- A bent található tárgyak, információk közül bármikor bármi fontos lehet. Több helyiségből áll a pálya. Lehet, hogy az első szobában találtok valamit, ami csak később kell majd. Nyugodtan vihetitek magatokkal vagy vissza tudtok menni érte. A nem elmozdítható dolgokra is emlékezzetek, esetleg vissza kell menni valamiért és újra megnézni.
- Mindig minden maximum egyszer használható vagy egyszer sem. Az a kulcs vagy kód, ami kinyit egy lakatot, biztos nem lesz jó máshova. Illetve azok a tárgyak sem, amikkel sikerült összerakni kódot.
- Tiltó matrica nálunk a szellemirtós matrica. (rá kell mutatni!) Azok mögött semmi nincs, ami számotokra hasznos lenne. (Kábel, konnektor, elektronika van mögöttük.)
- Az első szobában van egy széf, az lesz a legutolsó, amit ki kell nyitnotok. A széf kódját csak akkor tudjátok összerakni, amikor az összes szobában mindent kinyitottatok. A széfen a számsor után az enter billentyűt kell megnyomni és ha jó a kód, akkor ki tudjátok nyitni az ajtaját és ami abban vannak, annak a segítségével tudtok kijönni azon az ajtón, ahol bementek játszani. A széf 3 rossz kód után 4-5 percre letilt.
(Nem kell mondani, de jó, ha tudod….ha egy dallamot hallotok az enter gomb után, akkor jó a kód, ha három csipogást, akkor pedig rossz. Ha nyomkodásra nem csipog, akkor letiltott.) - A játékidő 60 perc, ezt bent egy monitoron látjátok is.
- Vannak bent kamerák, nagyjából látjuk, hogy hol tartotok, mit sikerült megoldanotok.
- Adok egy walkie-talkie-t, ezen keresztül tudok segíteni, ha elakadtok. A bal oldalán található gombot (MUTASD MEG) kell nyomni folyamatosan, amíg beszéltek, utána engedjétek el, különben nem halljátok a válaszunkat. Kérlek, arra figyeljetek oda, hogy miután megnyomtátok, számoljatok el kettőig és utána kezdjetek beszélni, illetve ha mi beszélünk, ne nyomjátok meg a gombot, mert nem halljuk egymást!
- Van odabent egy papír és egy toll. Nektek van odakészítve, hogy fel tudjátok írni, amit szeretnétek.
- Ami oda van ragasztva, csavarozva, szögelve azt ne feszegessétek, ne tépjétek le, ne szakítsátok le! Talán pont azért lesz lehetetlen megoldani a feladatot, mert leszeditek a helyéről.
- Van bárkinek kérdése?